Eetdagboek, Voeding

Mijn Eetdagboek #10

eetdagboek10-header

Yes! Mijn eetlust is weer zo goed als terug en aangezien ik nu ook meer tijd heb voor mijn maaltijden vond ik het wel weer eens tijd voor het delen van een eetdagboek.

In de blog van vandaag laat ik je zien wat ik op een dag gegeten heb.


Ontbijt

eetdagboek10-ontbijt

Jaaa daar is ie weer! Mijn favoriete ontbijtje.

  • 40 gram havermout
  • 250 ml melk
  • 1 appel in kleine blokjes
  • handje rozijnen
  • handje walnoten
  • kaneel naar smaak

Daarbij dronk ik een grote beker zwangerschapsthee van Tastea en een groot glas water.


Lunch

eetdagboek10-lunch

Een voordeel aan thuis zijn is dat ik nu ook uitgebreid mijn lunch kan maken en de tijd heb om er van te genieten. Vandaag at ik een heerlijke sandwich caprese.

  • 2 sneetjes volkoren brood (getoast)
  • dun laagje pesto
  • een tomaat in plakjes
  • Mozzarella in plakjes
  • Pijnboompitjes
  • Balsamico crème


Tussendoortje

eetdagboek10-tussendoor

Tussendoor at ik samen met mijn vriend meloen in het heerlijke zonnetje op balkon. We aten allebei een halve meloen in stukjes gesneden.

Daarnaast heb ik ook nog een paar paaseitjes gegeten die nog over waren van het Paasweekend.


Avondeten

eetdagboek10-avondeten

Nu mijn eetlust weer zo goed als terug is (verschilt per dag) heb ik gelukkig ook weer zin om te koken en verschillende recepten te maken.

Vandaag aten we gevulde puntpaprika met zoete aardappelfrietjes.

De vulling in de puntpaprika heb ik gemaakt met cherrytomaatjes, bosui, Provençaalse kruiden, mozzarella en wat geraspte Parmezaan.

Echt een heerlijk maaltje!


Avond snack

eetdagboek10-avondsnack

Als ‘toetje’ nam ik een schaaltje magere yoghurt met wat granola en hagelslag. Yummm!


Dit was mijn eetdagboek. Ik hoop dat je het weer leuk vond om te zien en dat je er inspiratie uit hebt kunnen halen.



Toelichting

Nu ik zwanger ben vind ik het nog belangrijker om gezond te eten, maar ook om op gevoel te eten. Ik eet vooral waar ik op dat moment zin in heb. De ene dag eet ik daardoor juist heel gezond, maar er zitten ook zeker wel minder gezonde dagen tussen. Mijn doel is wel om nog steeds zo gevarieerd en gezond mogelijk te eten en de 80-20 regel aan te houden. Het drinken heb ik verder niet benoemd omdat ik over het algemeen alleen maar water en thee drink.

Neem dit vooral als inspiratie en neem het zeker niet helemaal over. Iedereen is anders en heeft andere behoeftes. Vind een gezond eetpatroon dat bij jou past en waar jij je goed bij voelt. Vergeet vooral niet te genieten, van zowel gezond eten als af en toe iets ‘ongezonds’!


Bedankt voor het lezen en tot snel!

Liefs,
Chantal




Meer eetdagboekjes?

Mijn Eetdagboek #9

Mijn Eetdagboek #8

Mijn Eetdagboek #7


Tagged , , , , , , , ,

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.