Voeding

Mijn Eetdagboek #7

header-eetdagboek7

Vandaag deel ik weer een eetdagboek. Dit keer een van een vrije doordeweekse dag. Het was een dag vol groente, maar er was ook plaats voor een genietmomentje. Veel plezier!


Eetdagboek dinsdag 29 januari

eetdagboek-ontbijt

Ontbijt

Ik begon de dag met een vertrouwd ontbijtje. Havermout! Toch was het dit keer weer net even anders. Ik deed er dit keer namelijk ook wortel bij. Zo heb ik gelijk bij het ontbijt ook wat groente binnen. Een ideale manier om meer groente te eten.

  • 40 gram havermout
  • 250 ml amandelmelk (ongezoet)
  • een stuk wortel
  • 1 appel
  • kaneel naar smaak
  • 10 gram rozijnen
  • 20 gram walnoten



eetdagboek-tussendoor1

Tussendoor

Nadat ik het een en ander in het huishouden had gedaan en ik rond 12:00 uur wilde gaan zwemmen nam ik voor die tijd nog even een tussendoortje. Ik nam een banaan en een Nakd Peanut Delight reepje. Even wat energie naar binnen voor het sporten.

eetdagboek7-lunch

Lunch

Na een uur lang banenzwemmen had ik best trek gekregen. Tijd dus voor mijn lunch. Ik nam deze couscoussalade met falafel. Ik kocht deze kant-en-klaar bij de Albert Heijn. Zo af en toe vind ik zo’n salade als lunch of als avondmaaltijd heel lekker. In de salade zat: couscous, spinazie, rucola, wortel, rode ui, rode paprika, cashewnoten, falafel en een granaatappel dressing.


Wanneer ik boodschappen doe probeer ik steeds meer op duurzaamheid te letten en ben ik prijsbewust bezig. Ik probeer zo weinig mogelijk producten weg te gooien en ik let op aanbiedingen.

Deze salade was op de datum en daarom zat er 35% korting op. Goed voor mijn portemonnee en goed voor het milieu, zo’n aanbieding laat ik niet liggen!

eetdagboek-tussendoor2

Tussendoor

Na de lunch had ik nog steeds een beetje trek en vooral in iets zoets. Mijn vriend vond deze hazelnoot chocoladepasta van Blueband* in de supermarkt. De voedingswaarde van dit heerlijk goedje zijn top! Helaas zitten er wel wat onnatuurlijke toevoegingen en zoetstoffen in, maar in vergelijking met de normale chocoladepasta’s en als je het niet te vaak neemt is het naar mijn mening een goed en lekker alternatief .

*niet gesponsord

eetdagboek-avondeten

Avondeten

‘s Avonds aten we een simpele maar gevarieerde maaltijd. Ze hebben sinds kort bij Albert Heijn* zakken met Ovengroente. Ideaal voor de snelle en makkelijke maaltijd. Ik koos voor de zak met pompoen, spruitjes en rode ui. Je legt de inhoud van de zak op een bakplaat met wat bakpapier, mengt het met 2 eetlepels en kruiden naar wens en je doet het vervolgens 25-30 minuten in de oven op 180 graden. Super easy!

*niet gesponsord

Naast de groente aten we er wat gebakken aardappeltjes bij (die hadden we nog over van de dag ervoor) en wat vegetarische Indische balletjes.

eetdagboek-genietmomentje

Genietmomentje

Wat later op de avond had ik wel zin in een genietmomentje en hier kies ik dan ook gewoon bewust voor. We deelden wat sweet chili chips en blokjes 30+ kaas bij het terugkijken van Flikken Maastricht. Heerlijk zo’n avondje op de bank met wat lekkers!


Dit was mijn eetdagboek van dinsdag 29 januari. Ik hoop dat je het weer leuk vond en dat je er misschien wel inspiratie uit hebt kunnen halen.



Toelichting

Ik probeer zo gevarieerd mogelijk te eten en ik geniet ook zeker af en toe van iets ‘ongezonds’. Zo heb ik mijn balans gevonden. Doordeweeks eet ik zo gezond mogelijk en in het weekend pak ik graag een momentje met wat minder gezonde dingen. Nu ik ook vaak doordeweeks een dag vrij ben pak ik ook dan wel eens een genietmomentje. Het drinken heb ik verder niet benoemd omdat ik eigenlijk alleen maar water en thee drink.

Neem dit vooral als inspiratie en neem het zeker niet helemaal over. Iedereen is anders en heeft andere behoeftes. Vind een gezond eetpatroon dat bij jou past en vergeet vooral niet te genieten, want gezond eten kan zo lekker zijn!

Tagged , , , , , ,

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.