Voeding

Mijn Eetdagboek #8

header-eetdagboek8

Vandaag deel ik weer een eetdagboek en dit keer eentje van een werkdag. Op werkdagen eet ik best onregelmatig en ik moet er nog steeds aan wennen. Voorheen kon ik op vaste tijden eten, maar nu eet ik pas wanneer er tijd voor is. Soms kan daar uren tussen zitten en ik merk ook dat wanneer ik honger heb en ik niet kan eten, dat ik sneller ga snaaien. Om dit te voorkomen neem ik allemaal kleine tussendoortjes mee die ik, als het even kan, snel kan eten.


Eetdagboek woensdag 27 februari



eetdagboek8-ontbijt


Ontbijt

Overnight oats met frambozen, kaneel en gemengde noten.

De overnight oats maakte ik de avond ervoor. Heel handig wanneer je ‘s ochtends gezond en makkelijk wilt ontbijten. Je hoeft er niet meer over na te denken, pakt het de volgende ochtend zo uit de koelkast en het is ook nog eens heel lekker!

De overnight oats maakte ik met 40 gram havermout, 5 gram chiazaad, 100 ml amandelmelk, 50 gram magere kwark en wat vanille aroma. Dit goed door elkaar mengen en dan afgedekt een nachtje in de koelkast laten staan.

‘s Ochtends deed ik het in een schaaltje en als topping gebruikte ik wat frambozen, kaneel en gemengde noten.



eetdagboek8-lunchbox


Lunchbox

Omdat ik meestal niet uitgebreid te tijd heb om te lunchen op mijn werk neem ik een lunchbox met kleine tussendoortjes mee. Zodat wanneer ik honger heb ik gewoon even snel iets kleins kan pakken.

Uiteindelijk at ik rond half 12 (voordat de drukke lunch begon) 2 volkoren crackers met hüttenkäse en komkommer. Tussendoor at ik de druiven en gemengde noten.



eetdagboek8-tussendoor


Tussendoor

Omdat het best rustig bleef op het werk (tja, iedereen zat buiten met dat mooie weer) mocht ik eerder naar huis. De rest van mijn lunchbox at ik dus heerlijk op in het zonnetje op balkon. Daarna nam ik nog een banaantje en dronk ik als afwisseling een klein blikje Cola Zero.

Cola Zero drink ik heel af en toe als afwisseling. Ik vind het zonde om calorieën te drinken en ik kies daarom voor een light variant. Zo heel af en toe vind ik dat lekker en kan in hele kleine hoeveelheden echt geen kwaad.



eetdagboek8-avondeten


Avondeten

Prei-tuinerwtensoep

Als avondeten maakte ik een heerlijke soep. Het recept is van de Albert Heijn en eenvoudig en snel te maken. Het eigenlijke recept is voor 4 personen, maar ik maakte het voor 2 personen.

In de soep zat 1 prei, 225 gram tuinerwten, 20 gram basilicum en 75 gram witte kaas blokjes. Daarbij at ik 2 volkoren boterhammen. Dit recept maakte ik voor het eerst en was zeker een succes!




Avondsnack

Toen ik thuis was na het sporten nam ik nog een avondsnack. Hoe laat het ook is het is altijd belangrijk om iets te eten na het sporten, zodat alles weer aangevuld wordt en voor het herstel van je spieren.

Ik nam 150 gram vanille kwark 0% vet, 30 gram krokante muesli en een kopje bedtijd thee.

Oh, en tijdens het sporten dronk ik een BCAA van de Body&fit shop.



Dit was mijn eetdagboek van woensdag 27 februari. Ik hoop dat je het weer leuk vond en er inspiratie uit kunt halen.

Bedankt voor het lezen!

Liefs,
Chantal




Toelichting

Ik probeer zo gevarieerd mogelijk te eten en ik geniet ook zeker af en toe van iets ‘ongezonds’. Zo heb ik mijn balans gevonden. Doordeweeks eet ik zo gezond mogelijk en in het weekend pak ik graag een momentje met wat minder gezonde dingen. Het drinken heb ik verder niet benoemd omdat ik eigenlijk alleen maar water en thee drink.

Neem dit vooral als inspiratie en neem het zeker niet helemaal over. Iedereen is anders en heeft andere behoeftes. Vind een gezond eetpatroon dat bij jou past en vergeet vooral niet te genieten, want gezond eten kan zo lekker zijn!

Tagged , , , , , , ,

1 thought on “Mijn Eetdagboek #8

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.