Kookinspiratie, Voeding

Overnight oats, ideaal voor drukke dagen!

overnightoats-header

Mama zijn, werken, het huishouden, tijd vrij maken voor je relatie en voor jezelf… het is me wat. Een balans hierin vinden is best een uitdaging. Tijd om te sporten heb ik dan ook nog niet echt kunnen vinden (al is dat denk ik ook een stukje motivatie šŸ™‚ ). Gelukkig ben ik wel veel in beweging. Ik fiets veel, ik heb een baan waarbij ik vele stappen zet en ik probeer op dagen dat ik vrij ben minimaal 30 minuten te wandelen.

Wat ik wel heel belangrijk vind op dit moment is gezond eten. Gezond eten in een drukke periode is zeker niet onmogelijk. Het hoeft namelijk helemaal niet zo ingewikkeld te zijn. Er zijn heel veel gezonde maaltijden die snel te maken zijn of die je van te voren kunt klaarmaken. Ook voor mezelf ben ik op zoek gegaan naar maaltijden die voor nu heel makkelijk zijn. Daarnaast is een banaan als tussendoortje natuurlijk zo gepakt en een boterham met pindakaas voor de lunch is ook helemaal prima.

Wat ik de laatste tijd veel maak zijn overnight oats. Als je me al langer volgt weet je dat ik heel erg fan ben van havermout. Ook heb je de overnight oats vast al vaker voorbij zien komen. Ik krijg dan ook vaak de vraag naar het recept en daarom deel ik mijn versie nu ook op mijn blog!


Recept Overnight Oats


Basis overnight oats
  • 40 gram havermout
  • 5 gram chiazaad
  • +/- 3 eetlepels griekse yoghurt
  • 150 ml amandelmelk (of een andere soort melk)
  • Eventueel wat honing of vanille aroma naar smaak


Je mengt dit door elkaar en laat dit een nachtje in de koelkast staan. Doordat je het een nachtje laat staan wordt de havermout zacht en samen met de chiazaad wordt het wat dikker.


overnightoats-klaarmaken


De volgende ochtend pak je het uit de koelkast en maak je het af met wat lekkere toppings. Bijvoorbeeld met aardbeien en wat kokosrasp of blauwe bessen met wat kaneel en een handje ongezouten noten, zoals amandelen, pecannoten, cashewnoten of walnoten (je kunt natuurlijk ook een mix gebruiken).

Doordat je het ‘s ochtends dus zo uit de koelkast kunt pakken is dit de ideale gezonde maaltijd wanneer je weinig tijd hebt om iets klaar te maken. Ik maak het vaak gelijk voor twee dagen zodat ik twee ochtenden een heerlijk en gezond ontbijtje heb klaarstaan.

Ik zou zeggen probeer het eens uit!

Ben je op zoek naar meer maaltijd inspiratie? Neem dan hier eens een kijkje!


Liefs,
Chantal


hartjes-banner


Tagged , , , , , ,

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.